Niet ‘hoe knap ben jij?’, maar ‘hoe ben jij knap?’

| 27 januari 2013 | Reacties (0)

Steeds meer scholen houden rekening met meervoudige intelligentie. Op die manier spelen ze op verschillen tussen leerlingen. Meervoudige intelligentie gaat ervan uit dat iedereen talenten heeft en dat het er eigenlijk niet om gaat of iemand ‘meer of minder intelligent is’. Dus niet: Hoe knap ben jij? Maar: Hoe ben jij knap?

“Het ene kind  is woord-knap, de andere beeld-knap of natuur-knap. Je moet die intelligenties ontdekken en er iets mee doen”, zegt Karine van Acker, directeur van De Letterdoos. De hele school is geïnspireerd op de acht intelligenties van psycholoog Howard Gardner. Ontdek het in dit filmpje van Klasse.be:

Proeftuinen 7: Meervoudige Intelligentie

‘Élke school kan met Meervoudige Intelligentie aan de slag,’ zegt Karine van Acker, directeur van De Letterdoos. ‘Ieder kind heeft talenten. De ene is woord-knap, de andere beeld-knap of natuur-knap. Je moet die intelligenties ontdekken en er iets mee doen.’ De hele school is geïnspireerd op de 8 intelligenties van psycholoog Howard Gardner.

(Dit artikel maakt gebruik van materiaal van Klasse.be, waarvoor een Creative Commons-licentie is verleend)


 

 

Gerelateerde artikelen:

Tags: , , , , ,

Categorie: Ontwikkeling

Schrijf een reactie